Escola Vista Alegre

Mataró

ESPAIS D’APRENENTATGE A EDUCACIÓ INFANTIL.

a 8 Mai, 2018

AQUEST CURS 2017-2018 L’EQUIP DE MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL DE L’ESCOLA VISTA ALEGRE HEM ENGEGAT UNA NOU PROJECTE. HEM VIST LA NECESSITAT D’INCORPORAR AL NOSTRE CICLE UNA NOVA METODOLOGIA DE TREBALL:   “ELS ESPAIS D’APRENENTATGE”

 

QUÈ ÉS UN ESPAI?

És un ambient d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes de joc (motor d’aquesta activitat) els nens actuen, observen, experimenten, construeixen, inventen, comparteixen, interactuen i, sobretot, parlen.

 

QUÈ ES PRETÉN ACONSEGUIR?

  • Potenciar el llenguatge: lèxic, espontaneïtat…
  • Afavorir les relacions i hàbits socials: compartir, establir normes de joc, d’utilització del material…
  • Oferir un espai on poden observar, investigar, manipular de manera sistemàtica.
  • Desenvolupar les capacitats que es treballen en l’espai: habilitats matemàtiques, orals, emocionals, artístiques, sensorials…

 

QUINA FUNCIÓ TÉ  LA MESTRA?

La mestra és una guia del procés: observa, ajuda, indueix, pregunta, facilita  i acompanya a l’alumne. Dóna consignes bàsiques d’actuació, però NO DIRIGEIX L’ACTIVITAT.

És molt important l’observació i la interacció mestra-alumne, es treballa molt de manera individual i en petit grup de 2 o 3 nens.

 

FREQÜÈNCIA  I AGRUPAMENT.

Els espais es fan els divendres a la tarda i els alumnes s’organitzen en internivells, P3- P4-P5 barrejats. Es fan dues sessions seguides d’un mateix espai per assolir totes les possibilitats que l’espai pot oferir.

 

QUINS ESPAIS OFERIM?

 

 

 


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: